EÜ Eğitim Fakültesinde “Tartışmalı Konuların Öğretilmesi Projesi” etkinliği yapıldı

Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesinde “Tartışmalı Mevzuların Öğretilmesi (Teaching Controversial Issues-TCI Erasmus+)” başlıklı projenin ulusal aktifliği gerçekleştirildi. Aktifliğe İzmir ve Manisa’da misyon yapan toplumsal bilgiler ve fen bilgisi öğretmenleri katıldı.
Hollanda Fontys Üniversitesinin koordinatörlüğünü yaptığı proje; Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Slovak Mateja Bela Üniversitesi, Belçika Katholieke Universiteit Leuven ile Eurogeo iş birliğinde yürütülüyor. Projenin Ege Üniversitesi ayağında, Eğitim Fakültesi öğretim üyeleri Doç. Dr. Semra Sütgibi ve Doç. Dr. Duygu Metin Peten ile Edebiyat Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Sonia Amado vazife alıyor.
Projenin ayrıntılarını paylaşan Eğitim Fakültesi Türkçe ve Toplumsal Bilimler Eğitimi Kısmı öğretim üyesi Doç. Dr. Semra Sütgibi, “Vatandaşlık eğitiminin ehemmiyetine karşın araştırmalar, öğretmenlerin tartışmalı mevzuları öğretmekte zorlandıklarını ve bunun okullarda sıklıkla ihmal edildiğini göstermektedir. Muhakkak bir teoriyi yahut açıklamayı destekleyecek kâfi delil olmadığında, yorum farklılıkları nedeniyle, ne yapılması gerektiği konusunda farklı görüşler olduğunda yahut etik nedenlerden ötürü sıkıntılar, tartışmalı olarak sınıflandırılır. Tartışmalı mevzularla uğraş etmenin nedenleri çeşitlidir. Öğretim faaliyetlerini geliştirme ve bilhassa yönlendirme ve uygun sınıf iklimini sağlama konusundaki uzmanlık, öğretmenler için temel zorluklardır. Avrupa toplumlarında karmaşık zorlukların ve artan kutuplaşmanın olduğu bir periyotta, toplumsal tartışmalara katılabilmek ve tartışmalı bahislerle irtibat kurabilmek son derece kıymetlidir ve demokratik vatandaşlık bağlamında temel bir yeterliliktir.” diye konuştu.
“Zorlu ortamlarda öğrenme desteklenecek”
Tartışmalı Hususların Öğretilmesi Projesinin; öğretmenleri, okul başkanlarını ve öteki öğretmenlik mesleklerini desteklemeyi amaçladığını tabir eden Doç. Dr. Semra Sütgibi, “Araştırmalar, tartışmalı bahislerin öğretilmesinin, göçmen kökenli yahut daha düşük eğitim düzeylerine sahip öğrencilerin yüksek oranda olduğu sınıf ortamlarında bilhassa zorlayıcı olduğunu göstermektedir. Bu bağlamda planlanan ‘Tartışmalı Mevzuların Öğretilmesi Proje’ bu kuvvetli ortamlarda tartışmalı hususlarla uğraşırken başarılı olduğu kanıtlanmış öğretim stratejileri hakkında görsel gereçler ve bir araç seti sunarak öğretmenleri tartışmalı bahisleri öğretmede desteklemeyi amaçlamaktadır. Ayrıyeten geliştirilen ders, tartışmalı hususların öğretilmesinde öğretmenleri destekleyecek bir araca sahip olacağından okul başkanlarına yardımcı olacaktır. Bu araçla öğretmenler bu stratejilerin uygulamada nasıl çalıştığını görebilir ve çeşitli Avrupa ülkelerindeki öğretmenlerin bu stratejilerle ilgili tecrübelerinden ve bunları sınıfta uygularken hangi mümkün zorluklarla karşılaşabileceklerini öğrenebilirler.” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı