EÜ Eğitim Fakültesinde “Erken Çocukluk Eğitimi” Konuşuldu

Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından “Erken Çocukluk Eğitiminde Yenilikçi Yaklaşımlar ve Global Perspektifler” konferansı düzenlendi. Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kültür Salonunda gerçekleşen aktifliğe, Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Sibel Sönmez, akademik-idari çalışanlar, mevzunun uzmanları ve öğrenciler katıldı.
Aktiflik açılışında konuşan Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Sibel Sönmez, “Konferans, çocuk gelişimi ve eğitimi alanındaki en son yenilikleri keşfetmek, milletlerarası bakış açılarıyla bu alanda global uygulamaları tartışmak için büyük bir fırsat sunmaktadır. Konferans, eğitimcilerin, akademisyenlerin ve profesyonellerin erken çocukluk eğitiminde dünya çapındaki en âlâ uygulamaları öğrenmelerini sağlayarak, çocukların sağlıklı gelişimini destekleyecek tesirli eğitim usulleri geliştirilmesine katkıda bulunmayı hedefliyor. Ayrıyeten, farklı kültürlerden gelen yenilikçi yaklaşımları inceleyerek, eğitim stratejileri üzerine fikir alışverişi yapma imkânı sunuyor. Bu konferans, erken çocukluk eğitiminin kalitesini artırmaya yönelik küresel bir bakış açısı kazandırırken, iştirakçilerin kendi alanlarında liderlik yapabilmeleri için gerekli bilgi ve hünerleri kazanmalarını sağlayacak” diye konuştu.
‘Orman Okulları’nın temel ideolojisi hakkında açıklamalarda bulunan Prof. Dr. Sibel Sönmez, “Orman Okullarının temel ideolojisi, çocukların tabiat ile iç içe, keşfe dayalı bir öğrenme tecrübesi yaşaması üzerine konseyidir. Bu yaklaşım, klâsik sınıf ortamlarından farklı olarak, çocukları açık hava aktiflikleri ve doğal ortamlar aracılığıyla eğitir. Orman Okulları, çocukların fizikî, duygusal ve zihinsel gelişimlerini desteklemek emeliyle doğayı, öğrenme için varlıklı bir sınıf olarak kullanır. Bu model, çocuklara sorun çözme marifetlerini geliştirme, özgürlük, yaratıcılık ve kadro çalışması üzere pahaları kazandırır. Çocuklar, tabiatta serbestçe hareket ederek, etraflarını gözlemleyip, doğal dünyayla bağ kurarak öğrenirler” dedi.
“Çocukların sorumluluk, empati ve doğal kaynaklara hürmeti artar”
Prof. Dr. Sibel Sönmez, “Orman Okullarının temel ideolojisi yaklaşımı, birebir vakitte etraf şuurunu artırmak ve çocuklarda sürdürülebilirlik anlayışı oluşturmak gayesi güder. Orman Okullarında öğrenme, yalnızca bilgi aktarmakla sonlu kalmaz; tabiattaki çeşitli ögeleri keşfederek, çocukların sorumluluk, empati ve doğal kaynaklara hürmet üzere kıymetleri erken yaşta kazanmaları sağlanır. Orman okulları, çocukların direkt tecrübe yoluyla öğrenmelerine imkan tanır, bu da onları daha bağımsız, özgüvenli ve meraklı bireyler haline getirir. Sonuç olarak, orman okullarının temel ideolojisi, çocukları tabiatın öğretmeniyle buluşturmak ve onlara bütünsel bir eğitim sunmaktır” diye konuştu.
Aktiflik kapsamında Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Kısmı Okul Öncesi Anabilim Kısmı öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Gamze Bilir Seyhan “Doğa Temelli Eğitim ve Çocuklar” ve Öğretmen Aylin Üyünük tarafından da “Danimarka’da Orman Okulu Öğretmeni Olmak” bahislerinde sunumlar yapıldı. Konferans sonunda iştirakçilere “Katılım Belgesi” verildi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı