Şikayetvar Araştırma: Kasım indirimlerinde en çok nelerden şikayet ediliyor?

Kasım ayı, dünya genelinde ve Türkiye’de perakende ve e-ticaret kesimlerinin en hareketli periyotlarından biri olarak öne çıkıyor. Ağır alışveriş periyodu, artan satış hacimlerinin yanında tüketici memnuniyeti açısından birtakım zorlukları da beraberinde getiriyor. Şikayetvar, ‘Kasım İndirimleri’ periyodunda yaşanan yaygın şikayet bahislerini derledi.

 

Şikayetvar’dan yapılan açıklamaya nazaran; Kasım ayı, dünya genelinde e-ticaret kesiminde indirimleriyle anılan bir devir olarak öne çıkıyor. ‘Black Friday’, ‘Efsane Kasım’, ‘Kasım İndirimleri’ üzere sloganlarla da Türkiye’de perakende dalında kıymetli ekonomik katkılar sağlıyor.2023 yılında Türkiye’de Kasım ayındaki e-ticaret hacmi, yıl genelindeki aylık ortalamaların yüzde 50 üzerinde seyretti. Kasım ayındaki kampanyalar sırasında toplam e-ticaret hacminin 500 milyar lirayı bulması beklenirken, bu artış dünya genelinde de benzeri formda kendini gösteriyor. Örneğin, ABD’de 2023 yılı Black Friday satışları, bir evvelki yıla nazaran yüzde 10 artarak 9,8 milyar dolara ulaştı.

 

Şikayetvar datalarına nazaran, bu alışveriş yoğunluğu beraberinde değerli şikayetleri de getiriyor. Platform, bu devirle ilgili en önemli şikayet hususlarını şöyle sıraladı:

 

Siparişlerin geç teslimatı yahut hiç teslim edilmemesi

Tüketiciler, ağır kampanya periyotlarında siparişlerinin belirtilen tarihlerde teslim edilmemesi yahut hiç ulaşmaması nedeniyle memnuniyetsizlik yaşıyor.

 

Yanlış yahut eksik eser gönderimi

Yoğunluk ve stok idaresi sorunları nedeniyle yanlış ya da eksik eser gönderimi, şikayetler ortasında kıymetli bir yer tutuyor.

 

İptal edilen siparişler

Tedarik zincirinde yaşanan sıkıntılar ve stok yetersizliği, sipariş iptallerine neden oluyor ve bu durum tüketiciler için hayal kırıklığı yaratıyor.

 

Fiyat değişiklikleri ve iade sorunları

İndirim devrinde satın alınan eserlerin fiyatlarının daha sonra düşmesi ve ortadaki farkın iade edilmemesi, müşteriler ortasında yaygın bir şikayet konusu.

 

Müşteri hizmetleri ile bağlantı sorunları

Kasım ayındaki ağır alışveriş devri, müşteri hizmetleriyle irtibatta aksaklıklara yol açıyor. Tüketiciler, meselelerini çözmek için kâfi takviyesi bulmakta zorlandıklarını belirtiyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

İlginizi Çekebilir:Alaşehir’in imza projesinde çalışmalar son sürat
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

Metruk Binaların Yıkımı ile Çiğli’de Trafik Rahatlıyor
Yeni Altay Tankı’nın Üretileceği BMC Ankara Tesislerinde Geri Sayım Başladı
Katlı Otopark Açılış İçin Gün Sayıyor
Doç. Dr. Hopancı Bıçaklı, “Doğru beslenme, çocukluk çağı kanserlerinde tedavi başarısını artırıyor”
Büyükşehir’den İlçelerde Daha İyi Hizmet İçin Yoğun Çalışma
Diş tedavisinde kullanılan teknolojiler ile hastaların da hekimlerin de hayatı kolaylaşıyor
Alt Yazılı Film İzle | © 2024 |

WhatsApp Toplu Mesaj Gönderme Botu + Google Maps Botu + WhatsApp Otomatik Cevap Botu grandpashabet betturkey betturkey matadorbet onwin norabahis ligobet hostes betnano bahis siteleri aresbet betgar betgar holiganbet