Tetra Pak’tan ‘temiz etiket’ rehberi: Üreticiler ve tüketiciler nelere dikkat etmelidir?

“Temiz etiket” kavramı günümüz şuurlu tüketicilerinin en çok dikkat ettiği mevzular ortasında yer alıyor. Bu alanda besin üreticilerine düşen birçok sorumluluk bulunuyor. Tetra Pak Türkiye, İran, Kafkaslar ve Orta Asya Pazarlama Yöneticisi Gaye Atakan, pak etiket konusunda hem üreticilere hem de tüketicilere değerli bildiriler verdi.
İnsanı ve gezegeni muhafazaya yönelik bir yaklaşımla gıdayı her yerde inançlı ve erişilebilir hale getirmeyi taahhüt eden Tetra Pak, besin güvenliği konusunda günümüzün en kıymetli başlıklarından biri haline gelen pak etiket kavramına dair hem üreticilere hem de tüketicilere yönelik tekliflerini paylaştı.
Temiz etiket nedir ve neden değerlidir?
Tüketici trendleri, besin üreticileri için daima fırsatlar yaratırken tıpkı vakitte üretimle ilgili zorluklar da doğuruyor. Günümüzde tüketiciler, giderek daha fazla tanınabilir ve doğal materyallerden oluşan kolay bir içerik listesine sahip eserler talep ediyor. Bu da daha az yahut hiç yapay katkı hususu ya da sentetik kimyasal kullanılmaması manasına geliyor ve böylelikle “temiz etiket” kavramı ortaya çıkıyor.
Tetra Pak Türkiye, İran, Kafkaslar ve Orta Asya Pazarlama Yöneticisi Gaye Atakan, “Temiz etiket, bir eserin içerik listesindeki gereçlerin doğal ve tanınabilir olması manasına gelir. Bu, katkı hususları, koruyucular ve yapay kimyasallardan arındırılmış, doğal ve sağlıklı bir profil sunar,” diyerek çağdaş tüketicilerin bu husustaki hassasiyetinin arttığına dikkat çekti. Atakan, “Tüketiciler yalnızca kendileri için değil, gezegen için de daha şuurlu kararlar alıyor. Pak etiket hem ferdî sıhhate hem de çevresel sorumluluğa katkı sağlayan bir anlayıştır” diye de ekledi.
Temiz etiket konusunda üreticilere düşen görevler
Atakan, üreticilerin pak etiket trendini benimsemelerinin hem zorluklar hem de fırsatlar sunduğunu belirterek şunları söyledi:
“Tüketiciler, besinlerinin sağlıklı ve inançlı olmasını bekler. Tüketicilerin giderek daha fazla geleceği düşünen üretim usulleriyle ve daha az katkı hususu kullanılarak üretilmiş yiyecekleri önceliklendirdiklerini gözlemliyoruz. Üreticiler için ise pak etiket trendi, tanımlarında değişiklik yapmayı, bazen yeni yatırımlar gerektiren üretim süreçlerini gözden geçirmeyi tabir ediyor. Lakin bu yatırımların, üreticiler için potansiyel pazar hissesi artışları, daha yüksek gelir ve hatta daha uygun kâr marjları getirebileceği söylenebilir. Daha pak bir üretim süreci, potansiyel atıkları azaltarak hem çevresel hem de ekonomik yararlar sağlar. Pak etiketli besin eserleri üretmek, tüketicilerin doğal, katkı unsuru içermeyen eserlere yönelik taleplerini; güvenlikten, lezzetten yahut raf ömründen ödün vermeden karşılamak için dikkatli planlama ve uygulama gerektirir. Besin üreticileri amaç pazarlarını tanımlayarak, pak etiket beklentilerini anlayarak ve gerekli tanım yahut süreç değişikliklerini kıymetlendirerek başlayabilirler. Yüksek hijyen standartları sağlamak ve uygun ısı eşanjörlerini kullanmak, hami hususlar olmadan mikrobiyal riskleri en aza indirir. Son olarak doldurma, depolama ve dağıtım süreçlerini pak etiket standartlarıyla uyumlu hale getirmek, katkı hususlarını azaltabilir, birebir vakitte eser stabilitesini sağlayabilir, şeffaflık ve sürdürülebilirliğe yönelik tüketici tercihlerini karşılayabilir.”
Atakan, ayrıca, “Benzersiz olmak ve piyasadaki rekabetten sıyrılmak, yatırımınızı geri kazanmanızı sağlayabilir. Daha pak bir üretim süreci, birebir vakitte potansiyel eser atıklarını azaltacak ve bu da veriminizi artıracaktır” diye de ekledi.
Tüketiciler pak etiket konusunda nelere dikkat etmelidir?
“Tüketicilerin pak etiket istikametinde bir tercihleri varsa aldıkları eserin etiketini çok düzgün incelemelidirler. Az sayıda ve tanınabilir içeriklere sahip, organik, GDO içermeyen yahut doğal içerikli olarak işaretlenmiş eserleri tercih edebilirler. Ayrıyeten etikette yer alan etik ve iklim dostu argümanlara da dikkat edilmelidir” diyen Atakan, şuurlu bir tüketim alışkanlığının pak etiket gayretini destekleyeceğine vurgu yaptı.
Geleceğin pak etiket trendleri
Atakan, ayrıyeten pak etiket kavramının gelecekte yalnızca içerik listesiyle sonlu kalmayacağını, birebir vakitte üretim, paketleme ve tedarik zinciri üzere alanlarda da şeffaflığın ehemmiyet kazanacağını belirterek “Üçüncü jenerasyon pak etiket eserler, doğal içeriklerin yanında, etik, sürdürülebilir ve iklim dostu argümanlarla daha fazla tüketici dikkatini çekecektir” dedi.
Tetra Pak gelişmiş tahlilleri ile pak etiketi destekliyor
Dünyanın başkan besin sürece ve paketleme tahlilleri şirketi Tetra Pak, doğal ve katkı hususu içermeyen eserleri de destekleyen sürece, doldurma ve depolamaya yönelik gelişmiş tahliller sunarak üreticilerin pak etiketli besin üretimini tercih etmeleri durumunda onlara takviye oluyor. Tetra Pak’ın ısı eşanjörleri ve nitrojenle işlenmiş soğuk depolama sistemleri üzere ekipmanları, esirgeyici hususlara gereksinim duymadan içerik kalitesinin optimize edilmesine, raf ömrünün uzatılmasına ve besin güvenliğinin korunmasına yardımcı oluyor. Ayrıyeten Tetra Pak’ın hijyenik dizaynları ve hassas proses denetimleri, tadı ve dokuyu korurken kontaminasyon riskinin asgarî seviyede olmasını sağlıyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı