“Her Sınıf Bir Tohum” Projesi ile Türkiye’de 199. Özel Eğitim Sınıfı Yenilendi!

Tohum Otizm Vakfı, otizm spektrum bozukluğu (OSB) tanısı alan çocukların eğitime erişimini desteklemek maksadıyla yürüttüğü “Her Sınıf Bir Tohum” projesi kapsamında özel eğitim sınıflarına bir yenisini daha ekledi. Anadolu Sigorta’nın takviyesiyle yenilenen İstanbul Ümraniye’deki Çakmak Şehit Mahmut Coşkunsu Ortaokulu özel eğitim sınıfı, çocukların eğitimine uygun malzeme ve teknolojik donanımlarla zenginleştirildi.
Yenilenen özel eğitim sınıfının açılışı Tohum Otizm Vakfı, Anadolu Sigorta ve Ümraniye İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü yetkililerinin iştirakiyle gerçekleştirildi. Bu sınıf, Tohum Otizm Vakfı’nın Ümraniye ilçesinde takviye verdiği 3., İstanbul genelinde ise 58. özel eğitim sınıfı oldu. Sınıfta eğitim gören otizmli çocuklar, gereksinimlerine uygun olarak tasarlanan bu özel sınıfta eğitim alacak.
“Her Sınıf Bir Tohum” Projesi, Türkiye Genelinde 199 Özel Eğitim Sınıfını yenileyerek büyümeye devam ediyor…
2009 yılından bu yana yürütülen “Her Sınıf Bir Tohum” projesiyle Ulusal Eğitim Bakanlığı’na bağlı genel eğitim okullarındaki özel eğitim sınıfları, özel eğitim uygulama okulları ve özel eğitim anaokullarına, öğrencilerin kişisel gereksinimlerine uygun özel eğitim gereçleri sağlanıyor. Proje kapsamında ayrıyeten öğretmenlere, öğrenci ailelerine, okulda eğitim alan tüm
öğrencilere ve okul idaresine eğitimler veriliyor.
Tohum Otizm Vakfı’nın bugüne kadar 42 vilayette 199 özel eğitim sınıfı yenilediği proje kapsamında, yıl boyunca öğretmenlerin bilgilerinin güncellenmesi ve geri bildirimlerinin kıymetlendirilmesi hedefiyle oluşturulan “öğretmen ağı” sayesinde öğretmenlere daima bağlantı ve takviye sağlanıyor. 6 Şubat sarsıntıları sonrasında da proje kapsamında Adana, Adıyaman, Hatay, Kahramanmaraş ve Malatya’da 15 özel eğitim sınıfına dayanak verildi.
Otizmin Bilinen Tek Dermanı: Ağır ve Daima Özel Eğitim!
Doğuştan gelen ve hayatın birinci yıllarında fark edilen nöro-gelişimsel bir farklılık olan otizm, günümüzde her 36 çocuktan 1’inde görülmektedir. Otizmin bilinen tek devası, erken teşhis ile başlayan ağır ve daima özel eğitim sürecidir. Bu eğitim süreci, çocuğun gelişimini desteklemenin yanı sıra topluma kazandırılmasında da kritik rol oynar.
Otizmli çocukların gelişiminde, özel eğitim sınıflarının ferdî gereksinimlere uygun malzemelerle donatılması çocukların dikkatlerini toplama, bağlantı kurma, motor marifetlerini geliştirme ve toplumsal etkileşimlerini artırma açısından büyük dayanak sunar. Zenginleştirilmiş eğitim ortamları, öğrenmeyi hem daha kolay hem de keyifli hale getirirken, çocukların potansiyellerini ortaya çıkarmalarına yardımcı olur.
Her çocuğun öğrenme süreci farklıdır; özel eğitim gereçleri bu süreci onların suratına, ilgi alanlarına ve gereksinimlerine nazaran ferdileştirme imkanı sunar.
Tohum Otizm Vakfı Hakkında
Tohum Türkiye Otizm Erken Teşhis ve Eğitim Vakfı, “Otizm Spektrum Bozukluğu” olan çocukların erken teşhisinin konulması, özel eğitimi ile topluma kazandırılmasına öncülük edilmesi ve bunun yurt çapında yaygınlaştırılması gayesiyle, kar maksadı gütmeyen ve kamu faydasını gözeten bir sıhhat ve eğitim vakfı olarak 2003 yılından bu yana çalışmalarını yürütmektedir.
2006 yılında kurulan Tohum Otizm Vakfı Eğitim Kurumlarında bugüne kadar 2.700 otizmli çocuğa eğitim verilmiştir. Tohum Otizm Vakfı yürüttüğü faaliyetler, ulusal ve milletlerarası projeler ile otizmli çocuk, aile, öğretmen ve sağlık çalışanı olmak üzere toplamda 2.8 milyon şahsa ulaşarak hayatlarında fark yaratmıştır.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı